سامانه پیام کوتاه و پیام صوتی پام
  • خانه
  • وب سرویس
    • وب سرویس پیام کوتاه
    • وب سرویس پیام صوتی
      • webservice3
      • web API
      • متد های وب سرویس و API
  • تعرفه ها
    • تعرفه پیام کوتاه
    • تعرفه پیام صوتی
    • عملیات حساب
  • قوانین و مقررات
    • قوانین سامانه پیام کوتاه
    • قوانین سامانه پیام صوتی
  • درباره ما
    • درباره سامانه پام
    • راه های ارتباطی
      • تماس با ما
      • شکایات
    • اخبار و آموزش های سامانه پام
    • نقشه سایت

pam sound1images 2

چالش های اطلاع رسانی کووید19

  • صفحه اصلی/
  • درباره ما/
  • اخبار و آموزش های سامانه پام/
  • چالش های اطلاع رسانی کووید19

چالش های اطلاع رسانی کووید19

1694

بیماری کرونا، ویروس ناشناخته ای است که در کمتر از یک ماه صدر رسانه های دنیا قرار گرفت و امروز هر انسانی در دنیا اطلاعات بسیاری از آن دارد. این بیماری هرچند هنوز منشاء پیدایشش برای همه دانشمندان مجهول است اما بسیاری از اطلاعات مرتبط با شیوع و گسترش آن در ژورنال های پزشکی و دستورالعمل های سازمان بهداشت جهانی منتشر شده است.

مهم ترین راه انتقال کرونا ارتباطات و تعاملات فیزیکی انسانی معرفی می شود، چنانچه از تماس دست با هرنوع اجسام قابلیت انتقال دارد و بین 30 دقیقه تا 9 ساعت روی سطح اشیاء دوام می آورد. در چنین شرایطی که گسترش ویروس بسیار زیاد و دامنه واگیر آن نیز عمومی است، خود مراقبتی و قرنطینه خانگی موثر ترین راه پیشگیری از ابتلا به آن قلمداد می شود. در کشور ما نیز با شروع این بیماری از روزهای آغازین رسانه ها نسبت به ترویج و تشویق مردم به پرهیز از رفتار هایی که سبب انتقال ویروس می شود اقدام کرده اند اما آنچه می خواهیم به آن بپردازیم گستره انتشار و فراگیری اطلاعیه های ایمنی و بهداشتی نهاد های مرتبط در فرایند مقابله با کرونا بوده است.

چهار شیوه اطلاع رسانی گسترده در کشور بر اساس ظرفیت های ارتباطی وجود دارد که هر یک نقاط قوت و ضعف خود را دارند...

گروه اول

رسانه های جمعی و چاپی هستند. مانند رادیو، تلویزیون، روزنامه ها و بیلبوردهای سطح شهرها که نقش بسیار مهمی در توزیع پیام و ارسال آن به مخاطب دارند. هر چند رسانه های مکتوب به علت تیراژ کم و تأخیر در سرعت انتقال پیام ضعف دارند اما رکن مهمی از این ابزارها محسوب می شوند. 

گروه دوم

رسانه ها و شبکه های اجتماعی مبتنی بر وب هستند که از گستردگی و ضریب نفوذ بالایی برخوردارند و یک شیوه سریع در ارسال پیام به مخاطب محسوب می شوند اما یافتن محتوای علمی و قابل استناد مهم ترین معضل موجود در بهره گیری از این رسانه هاست. انتشار اخبار و ویدئوهای کذب و گاهی ساختگی جز ایجاد حس رعب، وحشت و سردرگمی برای عموم مردم حاصلی به دنبال ندارد. لذا بر خلاف سرعت، دقت انتشار اخبار در این رسانه ها بسیار کم است و برای مخاطب غیر قابل استناد می باشد.

شیوه سوم

در اطلاع رسانی نیز به صورت پیامکی است که توسط وزارت بهداشت انجام می شود. این شیوه نیز پیام را به طور دقیق از فرستنده به گیرنده انتقال می دهد اما گاهی به دلیل عدم وجود آنتن، دسترسی به شبکه، مسدود بودن دریافت هر نوع پیامک و یا اختلال های موجود در بسترهای مخابراتی اپراتورهای ارسال کننده، پیامک ها کامل به دست مخاطبان نمی رسیدند، این شیوه که قابلیت بازگشت پیام را ندارد، نوعی اطلاع رسانی یکطرفه محسوب می شود.  

روش چهارم

اطلاع رسانی در مواجهه با پدیده هایی نظیر کرونا استفاده از ابزارهایی همگانی تر و در دسترس تر است. "تلفن" وسیله ای کاربردی که در این روزها نیز نقش بسیار موثری دارد. قابلیت ارسال پیامک (sms) در بخش قبلی بررسی شد که ویژه تلفن های همراه است. اما این روزها که همه توصیه به ماندن در خانه دارند، وسیله ای پرکاربرد مانند تلفن می تواند در کنار عمل به رسالت ذاتی خود در انتقال پیام های صوتی به صورت مستقیم به مخاطب، در فرایند هایی نظیر بررسی و آمارگیری احتمال ابتلا افراد نیز نقش ایفا کند. تکنولوژی ارسال پیام های صوتی انبوه در لحظه به تلفن های ثابت و همراه در سراسر کشور با احتمال رسیدن پیام به دست مخاطب به صورت 100درصد، چند سالی است که در ایران راه اندازی شده است. ارتباط مستقیم با افراد خانوار، انتقال پیام به صورت پیام صوتی(پام) دقیق به مخاطب هدف، قابلیت ارسال انبوه به صورت همزمان و همچنین حالت دریافت نظر سنجی و تعاملی بودن را می توان از جمله ویژگی های این روش در اطلاع رسانی در ایام بحرانی عنوان کرد.

  • قبلی
  • بعدی

پست های اخیر

cache/resized/9370cde3aa3acadc7e3291275d9a7cbc.png
ارسال از طریق دفترچه ...
10 ارديبهشت 1400
cache/resized/9370cde3aa3acadc7e3291275d9a7cbc.png
ارسال از آواتل چیست؟( ...
05 دی 1399
cache/resized/9370cde3aa3acadc7e3291275d9a7cbc.png
ارسال از آوامپ چیست؟ ( ...
14 آذر 1399
cache/resized/9370cde3aa3acadc7e3291275d9a7cbc.png
ارسال از تولید شماره ...
09 آبان 1399

 

لوگو ساماندهی سامانه پیام کوتاه و پیام صوتی پام پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان آذربایجان شرقی

 

تصدیق نامهمشاهده همه

  • سامانه پیام کوتاه و پیام صوتی پام

    سامانه پیام کوتاه و پیام صوتی پام- پیام صوتی

    "سامانه پیام کوتاه و پیام صوتی پام بهترین راه حل برای اطلاع رسانی کسب و کارها و تبلغیات آن ها می باشد."

 

سامنه پیام کوتاه و پیام صوتی پام و درگاه پرداخت سداد بانک ملیسامنه پیام کوتاه و پیام صوتی پام و درگاه پرداخت به پرداخت بانک ملتسامنه پیام کوتاه و پیام صوتی پام و درگاه های پرداخت شاپرک شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارتسامنه پیام کوتاه و پیام صوتی پام و درگاه پرداخت ناواکو بانک مسکنسامانه پیام کوتاه و پیام صوتی پام و درگاه پرداخت

خدمات سایت

  • بلاگ پام
  • صفحه اصلی
  • ثبت نام پیام کوتاه
  • ثبت نام پیام صوتی
  • ورود به پنل پیام کوتاه
  • ورود به پنل پیام صوتی
  • فیلم های آموزشی سامانه

تماس با ما

درباره ما سامانه پیام کوتاه و پیام صوت پام 

ایران ، استان آ. ش، شهر تبریز

73 69 44 35 41 98+  \ 84   58   891   937    98+

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

Copyright © 1401سامانه پیام کوتاه و پیام صوتی پام. کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
  • خانه
  • وب سرویس
    • وب سرویس پیام کوتاه
    • وب سرویس پیام صوتی
      • webservice3
      • web API
      • متد های وب سرویس و API
  • تعرفه ها
    • تعرفه پیام کوتاه
    • تعرفه پیام صوتی
    • عملیات حساب
  • قوانین و مقررات
    • قوانین سامانه پیام کوتاه
    • قوانین سامانه پیام صوتی
  • درباره ما
    • درباره سامانه پام
    • راه های ارتباطی
      • تماس با ما
      • شکایات
    • اخبار و آموزش های سامانه پام
    • نقشه سایت
بالا